Parafia Ewangelicko-Augsburska Apostołów Piotra i Pawła

wydarzenia do wakacji 2013

Wycieczka do Karpacza

W dniach od 14 do 16 czerwca br. odbyła się wspólna mikołowsko-tyska wycieczka do Karpacza. Na wycieczce dopisały nam humory, apetyty i wspaniała słoneczna pogoda. Dziękujemy Bogu za wspólnie spędzony czas i przeżyte chwile.

©Tyski Ewangelik

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy kościół Pokoju w Świdnicy oraz pobliski cmentarz, gdzie pochowany jest ks. H. Rutz, który był mikołowskim proboszczem. Na jego grobie złożyliśmy kwiaty i zaśpiewaliśmy pieśń Za rękę weź mnie Panie. Następnie pojechaliśmy na zamek Książ w Wałbrzychu. Tam spacerowaliśmy po przepięknych ogrodach. Ostatnią atrakcją dnia był park miniatur  w Kowarach. Późnym popołudniem przyjechaliśmy do Karpacza. Tam udaliśmy się do Świątyni Wang, gdzie o przywitał nas gospodarz parafii ks. E. Pech. Opowiedział nam o historii tego norweskiego zabytkowego kościółka, ale także o teraźniejszym życiu parafii. Zwieńczeniem tego dnia było wieczorne nabożeństwo odprawione przez ks. K. Undasa. W swym rozważaniu poruszył temat tempa naszego życia i głównych w nim priorytetów.

Drugiego dnia udaliśmy się do Szklarskiej Poręby, gdzie w  zwiedziliśmy Muzeum oraz podziwialiśmy malowniczo położony Wąwóz Szklarki, który spiralną kaskadą spada z wysokości 13,3m. Po południu część wycieczkowiczów indywidualnie zwiedzała Karpacz, część kąpała się w basenach hotelu Gołębiewski zaś inni pieszo, szlakiem turystycznym zdobywali Kopę. Swymi wrażeniami mogliśmy podzielić się przy biesiadnym, wieczornym ognisku. W niedzielę udaliśmy się na nabożeństwo do kościoła Zbawiciela w Cieplicach, Po nabożeństwie o problemach i radościach parafii, będącą diasporą dzielił się z nami ks. S. Kozieł. Następnie udaliśmy się do ponad 900-letniej Jeleniej Naszym celem było zobaczenie imponującego rozmiarami Kościoła Garnizonowego.