Parafia Ewangelicko-Augsburska Apostołów Piotra i Pawła

Rodzinne wczasy pod sorkwickim aniołem

Wakacje powoli zbliżają się ku końcowi i parafianie wracają ze swych letnich wojaży.

W tym roku zupełnie spora grupka wypoczywała na Mazurach w malowniczej miejscowości Sorkwity, gdzie przy ewangelickiej parafii znajduje się ośrodek wypoczynkowy. Odbywały się tam Rodzinne Wczasy organizowane przez nasz kościół.  Przez wiele lat organizowane były tu Obozy Młodzieżowe. Trzy lata temu bardzo zaniedbany budynek został odremontowany i znów przyjmuje grupy urlopowiczów. Także od trzech lat organizowane są rodzinne wczasy, dla byłych obozowiczów, teraz już ze swymi współmałżonkami i dziećmi ale też dla wszystkich innych chętnych.  Warunki od tamtych dawnych czasów zmieniły się bardzo

W tym roku oddany został do użytku nowy budynek. Wszystkie pokoje mają standard hotelowy, z łazienką i prysznicem. Te nowe nawet z lodówką i podgrzewaczem wody.

Spędziliśmy tam wspaniały czas, wypoczęliśmy i naładowaliśmy życiowe akumulatory. A co robiliśmy?

• Dwa razy dziennie rano i wieczorem spotykaliśmy się, by rozważać Słowo Boże, wspólnie dyskutować, wymieniać poglądy, modlić się, śpiewać pieśni.
  • Pływaliśmy na kajakach, na naszym Jeziorze Gielądzkim lub wspaniałym spływem rzeką Krutynią.
  • Jeździliśmy na rowerach.
  • Odważni, mimo zimnej wody pływali w  jeziorze.
  • Spacerowaliśmy, chodziliśmy z kijami.
  • Zwiedzaliśmy ciekawe miejsca.
  • Był też tenis stołowy, piłkarzyki, ogromne szachy i chińczyk
  • I oczywiście wieczorne rozmowy w miłym gronie.

Był to wspaniały czas, spotkaliśmy starych znajomych i poznaliśmy  nowych ciekawych ludzi, wymieniliśmy poglądy na temat pracy w innych parafiach, wzmocniliśmy się duchowo, odpoczęliśmy, ale też podreperowaliśmy nasza tężyznę ruchową.

Wchłanialiśmy piękno mazurskiego krajobrazu. Nie zupełnie udało nam się zrzucić paru kilogramów wagi, bo jedzenie było przepyszne.

Sylwia Adamus

fot. Sylwia i Mateusz Adamusowie

>>> NA SKRÓTY

NASI DUSZPASTERZE

Od lipca 1983 roku tyscy ewangelicy mają swoją parafię. 8 listopada 2015 roku tyscy parafianie wybrali po raz pierwszy swojego proboszcza - został nim ks. Marcin Konieczny - dotychczasowy proboszcz-administrator.

zob. więcej Nasi Duszpasterze

Od Redakcji

17. lutego

Nic o nas bez nas.

Zwierzchnik Kościoła o zmianach w Funduszu Kościelnym.

Więcej…

strona znajduje się na serwerach