Parafia Ewangelicko-Augsburska Apostołów Piotra i Pawła

Wydarzenia z lat 2022-2023

Czwarte spotkanie Klubu Parafialnego

Wtorek, 18 kwietnia

W związku z tym , że dni zaczynają być coraz dłuższe, a i pogoda bardziej znośna, postanowiliśmy w ramach KLUBU PARAFIALNEGO wybrać się na wycieczkę. Nie za daleko, bo do Krakowa. Mogłoby się wydawać , że to miasto wraz z jego zabytkami, znamy bardzo dobrze, ale my skorzystaliśmy z propozycji parafianki z Krakowa pani Aleksandry Rzońca. Jest ona zawodowym przewodnikiem i zaproponowała nam SPACER PO BIBLIJNYM I REFORMACYJNYM KRAKOWIE.

Grupa 17 osób, 18 kwietnia wyruszyła pociągiem z Tychów do Krakowa. Jak sie okazało podróż pociągiem i kupowanie biletów było już dla nas atrakcją, bo prawie wszyscy zazwyczaj przemieszczają się samochodami.

Z dworca kolejowego zostaliśmy odebrani przez męża naszej przewodniczki pana Krzysztofa. Zaś z sama panią Olą spotkaliśmy się w Ewangelickim Kościele św. Marcina przy ul. Grodzkiej. Tam po odczytaniu Bożego Słowa "Z Biblią na co dzień" i krótkiej modlitwie zaczęła się nasza eksploracja Krakowa. Oczywiście na początku dowiedzieliśmy się, paru słów o historii krakowskiej parafii. Jak się okazało obecny kościół zbudowany był dla zakonniczek, a gdy wymagał remontu, w XIX wieku przekazany został ewangelikom, jako zadośćuczynienie za zrujnowanie w czasie kontrreformacji ówczesnego kościoła przy ul. św. Jana.

Spacerując po Krakowie dzięki naszej przewodniczce mogliśmy dostrzec wiele elementów związanych z Biblią. Czy to cytaty z Pisma Świętego na portalach drzwi, czy różnego rodzaju płaskorzeźby lub rzeźby związane z historiami biblijnymi. Poznaliśmy też wiele budynków ewangelickich patrycjuszy, którzy mieli wpływ na rządzących na Wawelu królach. A wszystko to było podane w bardzo ciekawy , humorystyczny sposób. Otrzymaliśmy też specjalne materiały: mapki, wskazówki, wersety biblijne, które to pomagały nam w zwiedzaniu i odnajdywaniu szczegółów.

Oczywiście był też czas na odpoczynek przy ciastku i kawie w kafejce na Wawelu, no i posiłek na krakowskim rynku.

Mimo zmęczenia humory nam dopisywały, oprócz tego, że wiele nowego dowiedzieliśmy się o Krakowie, to mieliśmy też dużo czasu na wzajemne rozmowy i poznawanie się. Wszyscy mamy ochotę na następne wycieczki. Może nawet jeszcze raz do Krakowa. Byliśmy tak zachwyceni naszą przewodniczką, że ustaliliśmy, że zorganizujemy wypad na krakowski, żydowski Kazimierz. Oczywiście też pod kierunkiem pani Aleksandry Rzońca. Gdy zaprowadziła nas aż na peron pociągu, powiedzieliśmy sobie : Do następnego razu!